Events 5e Meetup

Offtopic:
Ik heb het al 20 keer gezegd en ik zeg het nogmaals: Die AJ cosplay van jou was erg win.

Normaal denk ik van cosplays eigenlijk "Gee, sure is primary colors in here...", allemaal superfelle kleuren, rare stukken stof en heel veel glinstertjes... TL;DR: dingen waar Rarity van flauw zou vallen. Maar dat was totaal niet aan de orde.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Als iemand letterlijk als pony wil komen (of anthro) dan moet die dat natuurlijk zelf weten. Maar de leukste cosplays vind ik dan nog mensen die met fatsoenlijke kledingstukken komen, of bijvoorbeeld de dresses van grand galloping gala hebben nagemaakt. Dingen als horns, pony oren, staarten, etc daar krijg ik dan een rolberoerte van. :p Hoewel jij ook een staart had, maar die viel gelukkig nog mee.

Ontopic:
Het is in ieder geval duidelijk dat de mensen hier echt extreem conservatief aan de 2-minuten tekencontest vastclingen (zie Ponychan), dus daar zal ik verder geen woorden meer aan vuilmaken. Wat wél kan is zoals Artrix idd zei: de artist alley.

Wij hadden vorige week met Nido al doorgesproken dat Artrix en ik er waarschijnlijk zullen zitten en gewoon ter plekke schetscommissions doen ter behoeve van de organisatie. Dus: vraag een schets aan voor 5 euri en aan het eind van de avond gaat de opbrengst in de pot voor de volgende meet. :)

Zelf zou ik het fijn vinden als daar wel aparte tafeltjes voor zijn en mensen nog de ruimte hebben om dingen uit te stallen. Vorige meet was er al een klein gebrek aan tafels (mijn spullen waren zelfs aan de kant geschoven toen ik een halfuurtje weg was :p), en gezien de stijgende lijn van het aantal mensen die naar de meets komen hoop ik dat er bij de volgende meet wat meer tafels zijn. :)

Niet alleen voor de 'Artist Alley' natuurlijk (als dat ooit van de grond komt?) maar ook voor andere dingen. :)

Verder: Live muziek! Nido heeft aangegeven wel live te willen spelen, maar dan moeten andere mensen wel voor de apparatuur zorgen. Ik heb zelf alleen een USB studio mic en die is daar niet echt voor geschikt, dus als iemand een zangmicrofoon heeft: Neem dat ding mee! :D

Hoe en wat het zit met het geluidssysteem bij de volgende meet is nog niet duidelijk, maar ik neem aan dat er rekening mee wordt gehouden. ;)

Verder, als andere mensen live iets willen doen is alleen maar leuk! Ik ben zelf aan het sparen voor een Traktor Kontrol S4 midi controller zodat ik gewoon live kan mixen en DJ setjes vanaf de laptop kan doen. Ik weet alleen wel zeker dat ik die de volgende meet nog niet heb, maar bij een latere meet zou ik dat zeker graag willen doen!

Zo, dat was het even van mijn kant voor nu. :p
 
[quote1330102499=Wolfeh]
[quote1329312792=Tommahs]
Hmm, Mij lijkt een cosplay competitie met als thema MLP.
iedereen die mee wilt doen die zet dat neer, ik maak bijvoorbeeld kaartjes waarmee het publiek kan stemmen, en de pony met de meeste stemmen die wint een nog-onbekende-prijs :)
[/quote1329312792]

Coplay competitie kan leuk zijn, maar dan drijft bij mij gelijk de vraag omhoog: waar wordt op beoordeeld?

Ten eerste zou zo'n cosplay competitie een hoog creativiteits niveau hebben omdat we nou eenmaal geen ponies zijn. Je moet zelf een manier verzinnen om dit te doen. Er komen eigenlijk al gelijk 3 varianten bij me op, en iedereen heeft waarschijnlijk zijn eigen favoriet.
1. Full fledged fursuits
2. Neko stijl achtig, met staart en oortjes en hoorn/vleugels
3. Compleet humanized, interpretatie van hoe de pony als mens zou zijn.
Dr zijn redelijk wat tussenvarianten maar zo zie ik het momenteel.

Daarnaast, omdat dit toch een pony-kent-pony community is, is er toch een risico dat het een wie-is-de-lekkerste/leukste-brony competitie wordt. Dat bijvoorbeeld iemand met een zeer kort broekje en alleen een speldje en een lekker figuur het toch wint van iemand die een compleet kostuum heeft gemaakt maar toch wat pondjes meer weegt.
Behalve dat dat belachelijk is, is het ook heel demotiverend om echt een goed kostuum te maken. En een goed kostuum maken zou voor mij persoonlijk de motivatie zijn om mee te doen aan zo'n competitie. (Verder ga ik niet in op het populariteits ding, ik denk dat jullie dat allemaal wel snappen.)

Anyways, ik heb nog veel meer gedachtes hier over, maar ik ben eerst benieuwd hoe de rest hier over doen. Ik was namelijk zowieso van plan 1 van de meets te cosplayen dus dit is redelijk relevant to my interests =P
[/quote1330102499]
Je hebt inderdaad die verschillende categorieen...
Mischien is het interesant om 5 jury-leden te selecteren die ieder op een X aantal punten beoordeeld? (Orginaliteit, Overeenkomst met het karakter, en hoe mooi het eruit ziet. Het draait om het Kostuum, niet op diegene die erin zit toch?
 
[quote1330251820=DissOrder]
Offtopic:
Ik heb het al 20 keer gezegd en ik zeg het nogmaals: Die AJ cosplay van jou was erg win.

Normaal denk ik van cosplays eigenlijk "Gee, sure is primary colors in here...", allemaal superfelle kleuren, rare stukken stof en heel veel glinstertjes... TL;DR: dingen waar Rarity van flauw zou vallen. Maar dat was totaal niet aan de orde.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Als iemand letterlijk als pony wil komen (of anthro) dan moet die dat natuurlijk zelf weten. Maar de leukste cosplays vind ik dan nog mensen die met fatsoenlijke kledingstukken komen, of bijvoorbeeld de dresses van grand galloping gala hebben nagemaakt. Dingen als horns, pony oren, staarten, etc daar krijg ik dan een rolberoerte van. :p Hoewel jij ook een staart had, maar die viel gelukkig nog mee.
[/quote1330251820]
dank je :3
Ik wil volgende meet zeker weer cosplayen maar ik weet niet of ik hetzelfde moet komen als vorige keer of niet?
want mn broer zei: je hebt er zoveel werk ingestoken, waarom dan maar 1x?
maar misschien is het wel saai om het 2x te doen?
what do you think?

@colourbee de meet wordt volgens mij in Utrecht gehouden ^^
 
No offence appleteeny, but there is allways room for improvement right?
personally i'd love to see your cosplay! :D
 
haha ^^ Ik denk dat ik sowieso weer als AJ ga.. maar hoe zou ik dat moeten improven :eek:
edit: was jij trouwens bij de vorige grote meet?
 
Ga gewoon weer als AJ... En ik weet niet wat je erbij zou kunnen doen.

Ik denk dat dit een typisch gevalletje 'don't overdo it' is. Je kostuum was al erg goed, als je er nog meer dingen bijdoet dan heb je kans dat hij er niet meer maar juist minder op wordt. ;)
 
Hahaha enige meet dat ik tot nu toe ben geweest was die "minimeet" In utrecht :)
maar daar komt verandering in ^^
 
Even Semi offtopic
Dit zijn foto's die ik heb genomen bij London MCM Expo bij brony meetup mss een paar ideen :p


The great and powerfull bebbers! VS een Twilight spandex..


Celestia Riding twilight your argument is invalid


Assasins creed Rarity


Killestia?


Dit pak zag er veel beter uit in het echt

Ontopic
Artist Alley is een leuk idee ik denk dat mss Wettfox en Coco het ook eventueel leuk zouden vinden om een tafeltje te hebben

Maar op het moment zijn we nog bezig met een locatie dus kunnen helaas nog niet zo heel veel plannen :< maar als de mogelijkheid er is lijkt het me een goed/leuk idee
 
Over die cosplay foto's: persoonlijk vind ik veel van die foto's nou weer een stap in de verkeerde richting. :)

inb4 "hurrdurr this is why we can't have nice things in this fandom! D:" :p
 
Bebbers....dat spandex..MY EYES.
Dit is niet teveel van het goede, dit is teveel van het slechte! My god! Dan vind ik een fursuit bijna nog beter.
Maar goed, ik ben te druk met plushies om te cosplayen, en ik ben eerst benieuwd hoe het cosplay event wordt opgezet voordat ik ook maar iets ga maken. Als de cosplay goed gaat ga ik in de zomer zeker awesomesauce cosplay doen ^^
 
Oh god, NOOOOOOO MY EEEYEESS O.O Dan had ik veel liever die laatste Rainbow Dash! O.O 't Verbaast me niets dat ze vooroordelen hebben over ALLE bronies. -.-
 
wat is er mis met de cosplays? Het is misschien niet mijn ding, maar het is slechts harmless fun toch?
 
yeah... a 40 (standaart beeld leeftijd bronies) year old guy in a suit that was made after a pony in a "little girls show costume"

Naja is wel vet gedaan. en als je oortjes maakt. Doe ze op de hoed en niet erdoorheen. die hoed is epic xD.
En een cosplay vind ik niet echt erg als ik er maar niet mee gezien word. dat heb ik xD loop soms al met een kop rond als er een bord is van een meet :p
 
zou ik Misschien wat spullen mee mogen nemen om mijn muziek te kunnen laten horen? (ik wil het graag eerst aan de nederlandse community laten horen voordat ik het uitbreng :D )
 
[quote1331237963=toxic-stylez]
zou ik Misschien wat spullen mee mogen nemen om mijn muziek te kunnen laten horen? (ik wil het graag eerst aan de nederlandse community laten horen voordat ik het uitbreng :D )
[/quote1331237963]
Er zullen vast mensen zijn die daar naar willen luisteren (misschien ik ook wel, hangt van de muziek af), maar niet iedereen. Dus ik zou het niet al te luid zetten.
 
[quote1331238265=Comrade]
[quote1331237963=toxic-stylez]
zou ik Misschien wat spullen mee mogen nemen om mijn muziek te kunnen laten horen? (ik wil het graag eerst aan de nederlandse community laten horen voordat ik het uitbreng :D )
[/quote1331237963]
Er zullen vast mensen zijn die daar naar willen luisteren (misschien ik ook wel, hangt van de muziek af), maar niet iedereen. Dus ik zou het niet al te luid zetten.
[/quote1331238265]
zal ik onthouden,
Want het is een emotioneel rap met zang nummer die ik samen met een vriend heb geschreven over LUNA en CELESTIA die excuses maken aan elkaar en elkaar vergaven voor 1000 jaar geleden,(het is engels) :D
 
Back
Top