Need ideas voor fanfic wedstrijd!

Een mini-fan-fic contest? Dat klinkt als muziek in mijn oren, vooral omdat ik niet kan tekenen. Zolang er maar genoeg tijd voor wordt uitgetrokken, lijkt het me erg awesome
 
Je moet het ook niet te lang maken... Laten we zeggen minimaal 15 minuten oid. Heel veel langer moet het ook niet worden denk ik.
 
Ok...

Ik ga dit gewoon proberen. Aangezien ik verder geen feedback/ideeen heb gehad stel ik het volgende voor.

Iedereen mag meedoen. Mensen die een laptop hebben mogen die gebruiken, als mensen willen schrijven mag dat ook. Ik hou de tijdlimiet van 15 minuten aan. Net als de tekenwedstrijd is het niet de bedoeling dat je epische proza gaat schrijven. Je krijgt een prompt, en je begint met schrijven. And its all in good fun. Mensen met een laptop hebben misschien een voordeel, maar dat valt toch niet op te lossen. Als je wilt schrijven met de hand ben je in ieder geval welkom.

Ik wil van zoveel mogelijk mensen via PM graag prompts ontvangen. Dit kan zijn "Het verhaal moet beginnen met/ergens in het verhaal de volgende zin hebben: "And ZapApple Jam was never the same again." Of wat voor zin je maar bedenkt. Maar ook gewoon een basic premise, bijvoorbeeld "Pinkie leent een kopje suiker van Zecora." Het maakt niet uit, iets wat als kapstok kan dienen om een verhaal aan op te hangen. Hou het kort, probeer het in één zin te houden. Dan maakt het me niet uit wat je doet. Uiteraard krijg ik bij voorkeur PM's van mensen dien u al weten dat ze NIET meedoen met de wedstrijd.

Op de meet pak ik denk ik random 3 ideeën en mensen mogen één van de drie ideeën gebruiken voor het verhaal (of meerdere als ze dat willen). Er wordt niet gekeken naar grammatica, er mag in het Engels of Nederlands geschreven worden. Originaliteit, creativiteit, emotie, humor, dat soort dingen als maatstaaf.

Ik zou ook wat mensen willen hebben die (eventueel met mij) willen jureren. Er komen wat simpele prijsjes, gewoon voor de lulz. En ik heb nog wel wat ideeën voor bonus prijzen, die ik geheim hou.

Enige aanvullingen/andere ideeën/feedback ect is/zijn altijd welkom.
 
Even voor de duidelijkheid, komende zaterdag is er dus GEEN fanfic wedstrijd. Die neem ik wel mee naar mei.
 
Het wordt dus twaalf mei. Ik ga nog steeds uit van vijftien minuten, tenzij heel veel mensen dat te weinig vinden.
 
15 minuten is in mijn mening wel erg kort... dan krijg ik hoogstens 1 kantje vol geschreven in nagenoeg onleesbaar spijkerschrift.
 
Voor iedereen die mee deed aan de fanfic wedstrijd, feedback wordt gewaardeerd. Wat was goed, wat kan beter. Algemene tips, ideeën, etc.
 
Was goed, misschien volgende keer ook pennen mee nemen, maar dat is het.

Jammer dat ik niet heb gewonnen. Oh well. Mijn verhaal gaat alsnog naar fimfiction.net . Dat is, nadat ik het verbeterd en verlengd heb. (ik heb een hele serie met one-shots)
 
Beetje weinig tijd, maar het was zeker leuk!
Ik en Tim hebben de prijs voor meest cliché gewonnen (en de 1ste prijs :D)
 
Het was superleuk om mee te doen, al kon ik niet zo snel schrijven dus 't was een beetje afgeraffeld ^^" Ik heb wel een laptop maarja zonder printer kun je het ook niet terplekke uittypen en printen.
Verder: misschien een half uurtje volgende keer? Anderzijds mag het ook weer niet te lang duren, want dan krijg je als jury wel erg lange verhalen.
 
Back
Top