Veilingen brony meetups

Zenchi

New Member
Fillies and gentlecolts,

Na het grote succes bij de vierde meet hebben wij besloten om ook bij volgende meetups weer veilingen te houden.

Op de veiling zullen door de community gedoneerde spullen worden verkocht zoals onderranden: McDonalds toys, blindbags, tekeningen, schilderijen, cardboard ponies en andere zelfgemaakte spullen.

De opbrengst van de veiling zal gaan naar pot om ook komende meetups mogelijk te maken.
Als je spullen wilt doneren kun je dit aangeven aan een van de organisatie leden, dit kan voor de meet door een mailtje te sturen naar "veiling@bronies.nl".

Als mensen spullen doneren waar tijd en moeite in is gestoken (tekeningen, schilderijen, zelfgemaakte spullen) is het mogelijk om in overleg een gedeelte van de opbrengst van het item terug te krijgen na de veiling.

Na feedback van verschillende artists hebben wij als organisatie besloten om het op de grote meets mogelijk te maken op aanvraag van de opbrengst van geveilde objecten de 50% terug te krijgen.
Dit doen wij om meer waardering te tonen voor de artists die tijd en moeite stoppen in de dingen zie zij maken.

Ook is het eventueel mogelijk om in verband met materiaal kosten een minimum prijs voor het object vast te stellen.
Ook dit zouden wij graag van te voren willen weten door middel van een e-mail.

Er zijn meerdere vragen binnen gekomen over het verkopen van commissions op de veiling, wij doen dit liever niet omdat het moeilijk is na te gaan of de koper deze daadwerkelijk zal ontvangen. Als je commissions wil doen kan dit dus gewoon via het forum, maar niet op de meet.

-De organisatie.
 
Dus er is alleen een veiling die eigenlijk bedoeld is ten goede van de organisatie? Niet iets waar artists zelf hun spullen kunnen veilen?
Don't get me wrong, ik wil best een deel doneren als iets belachelijk veel opbrengt, maar niet per definitie.
 
[quote1331248803=Wolfeh]
Dus er is alleen een veiling die eigenlijk bedoeld is ten goede van de organisatie? Niet iets waar artists zelf hun spullen kunnen veilen?
Don't get me wrong, ik wil best een deel doneren als iets belachelijk veel opbrengt, maar niet per definitie.
[/quote1331248803]

De veling op de meet is inderdaad echt alleen daar voor bedoeld, de kosten voor de meets lopen aardig op. Het is ook niet de bedoeling dat iedereen die even wat geld wil bijverdienen daar aankomt, zijn spullen op tafel legt en later zijn geld komt innen en ons dan een beetje fooi toeschuift.
Als je spullen die minder veel opleveren wil verkopen kan dat via het forum of IRC.
 
is het dan niet makkelijk om een veiling topic te hebben. en dat deze met een bied thread. die geleegd gaat worden na ieder item.
En dat mensen hun eigen topic aanmaken voor de spullen die ze willen verkopen. en deze zullen dan als inschrijving tellen. ik zal het nog wel ff duidelijker beeld schetsen zodra ik van de mobiel afben (vanmiddag)
 
Ik ben nog niet bij een meet aanwezig geweest. Wat kan ik zo al verwachten aan auctions? Heeft iemand een paar pics?
 
[quote1345022717=Paulus]
Ik ben nog niet bij een meet aanwezig geweest. Wat kan ik zo al verwachten aan auctions? Heeft iemand een paar pics?
[/quote1345022717]

Grotere items: http://bronies.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3096&g2_serialNumber=2

Het werk van wettfox: http://bronies.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3144&g2_serialNumber=2

En nog meer waar geen foto's van zijn gemaakt.
 
[quote1345023318=Paulus]
Ik ben nog niet bij een meet aanwezig geweest. Wat kan ik zo al verwachten aan auctions? Heeft iemand een paar pics?
[/quote1345023318]

Blindbags, McDonalds toys, schilderijen, posters, beeldjes, andere toffe dingen.
 
Zoals op meet #6 zal ik ook dit keer weer een pooster mee nemen van groot formaat. Wat er op komt te staan, zal tot aan de meet nog een mysterie blijven, mede omdat ik ook nog niet zeker ben van de keuze. Qualiteit zal het zelfde blijven.

PS: not sure to post this here or else where
 
Ik ga ook proberen wat mee te nemen aan schilderijtjes. Mocht de orga nog tips hebben voor een poster dan kan ik die voor een klein bedrag printen. Kom maar op met die grote pony plaatjes!
 
My DA for sale, more coming soon. So much more..
maniacal laugh
maniacal laugh
maniacal laugh
MANIACAL LAUGHH
 
ik wil heel graag mijn steentje bijdragen tijdens z'n veiling om gave spullen te krijgen die niet in de winkels liggen. Dit alleen al om deze meetings in de toekomst weer mogelijk te maken. ik zal een goed zak centje meenemen, alleen is het een beetje beperkt omdat ik met de trein moet komen. Ik verheug me heel erg op mijn eerste meeting.
 
korte vraag nog: zullen er spullen te koop zijn met handtekeingen van de stemactrices of Lauren Faust? Die zou ik wel graag willen.
 
Ik denk dat je te veel verwacht van de veiling. :p Er zijn altijd een boel toffe items op de veiling, maar vrijwel alles is fan-made. Als er officiële dingen zijn, dan zijn het simpele toys die je ook in de winkel kan kopen.
 
[quote1363108362=Kaas]
Ik denk dat je te veel verwacht van de veiling. :p Er zijn altijd een boel toffe items op de veiling, maar vrijwel alles is fan-made. Als er officiële dingen zijn, dan zijn het simpele toys die je ook in de winkel kan kopen.
[/quote1363108362]
Hij heeft gelijk. Betere dingen op veilingen zijn exclusieve buitenlandse merch etc. Comics zijn een goed idee.
 
hmmm ik ga wat maken voor de veiling maar voor mij is 50% teveel wat moet ik in celestia's naam met zo'n groot deel ik hoef alleen maar 20% de rest mag worden gebruikt om de volgende meet te organiseren en etc
 
Goedemiddag!

Ik kom fris binnenwaaien op dit forum, en heb wat suggesties en vragen over deze thread. Mochten deze onderwerpen in andere topics besproken worden verwijs me dan vooral door.

1. Toegangsprijzen.
Betalen we zoiets als een toegangsprijs bij de conventies?
Minpunt: Gratis entree maakt het evenement toegankelijker.
Pluspunt: Het vragen van een (éénmalige) entree kan de organisatie helpen met het worden van een stichting / betalen van de meet onkosten. Een bedrag als 5 euro x 150 personen = 750 euro.

2. Merchandise veilingen.
Ik las dat er vraag is naar buitenlandse MLP merchandise. Ik ben bekend met Ebay en vraag me af of de organisatie in zou stemmen met mijn onderstaande voorstel.

- Zodra ik voor mij interessante merchandise zie, maak ik een forum thread om te vragen of er vraag voor deze spullen is. Of het niet toch toevallig door iemand in Nederland in de winkels gespot is. Zo nee, dan zoek ik naar iets anders, zo ja dan maak ik een ruwe schatting hoeveel x een bepaald item in te kopen. Dit zal altijd een ruwe schatting zijn, aangezien ik nooit zeker zal weten of geintesseerden ook daadwerkelijk items zullen kopen. Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik met spullen blijf zitten.
- Ik benader de verkoper om een bulkprijs te bespreken. (Nederlands bloed = handelen!) En te informeren naar verzendkosten.
- Bovenstaande gebeurt ruim voor de aanvang van de meet, zodat de merchandise de tijd heeft te arriveren vanuit Hong Kong, USA, etc.
- Ik inventariseer wat de gemaakte kosten zijn (Aankoopprijs + verzendkosten) zodat ik er zelf niets op toe leg. Hier komt het aanbod: Ik ben zelf niet uit op winst, puur op het verspreiden van meer ponyliefde. De organisatie zou kunnen zeggen, elk item + 2 euro, zodat die extra 2 euro's direct naar de organisatie gaan.

Om een voorbeeld te geven:
Onderstaande link gaat naar een Ebay Buy It Now bieding voor een MLP FiM stalen sleutelhanger. Dezelfde verkoper heeft ongeveer 10 verschillende, dergelijke items te koop staan. 10 MLP sleutelhangers X 10 stuks = 100 sleutelhangers voor de veiling tijdens de conventie.

http://www.ebay.com/itm/My-Little-Pony-Friendship-Is-Magic-DJ-Pon-3-Vinyl-Scratch-Keychain-Keyring-2-2-/190854169287?pt=TV_Movie_Character_Toys_US&hash=item2c6fcb82c7

Ik zal altijd voor items ter waarde van KLEINE bedragen gaan. Die zijn makkelijker te verkopen en ik heb weinig trek om met een item van 300 euro to blijven zitten.

My 2 cents, ik hoor graag wat jullie er van vinden.
 
Hoi Starflower!

Bedankt voor het actief meedenken. Hier mijn eigen reactie:

[quote1372779438=Starflower]
1. Toegangsprijzen.
Betalen we zoiets als een toegangsprijs bij de conventies?
Minpunt: Gratis entree maakt het evenement toegankelijker.
Pluspunt: Het vragen van een (éénmalige) entree kan de organisatie helpen met het worden van een stichting / betalen van de meet onkosten. Een bedrag als 5 euro x 150 personen = 750 euro.

[/quote1372779438]

Het puntje toegangsprijs is door de jaren heen al meerdere keren ter sprake gekomen en het is iets wat we tot nu toe nooit gedaan hebben en ook eigenlijk niet van plan zijn.
De reden hiervoor is dat de meet-ups altijd vrij toegankelijk zijn geweest en we het vrijblijvende gevoel willen behouden. Een toegangsprijs kan mensen afschrikken, sommigen hebben al moeite om hun treinkaartje bij elkaar te sparen.
Een andere reden is dat we dan leden van de organisatie de hele dag bij de ingang neer zouden moeten zetten en dit is persoonlijk iets waar ik eigenlijk geen zin in heb. Ik heb het vaak al tamelijk druk tijdens een meet en zou dan niet ook nog eens een paar uur bij een tafeltje willen zitten. Daarnaast moeten we dan ook gaan lopen controleren of mensen wel betaald hebben.
Echter als iemand hier een geweldige suggestie voor heeft dan hoor ik het ook graag.

[quote1372779438=Starflower]

2. Merchandise veilingen.
Ik las dat er vraag is naar buitenlandse MLP merchandise. Ik ben bekend met Ebay en vraag me af of de organisatie in zou stemmen met mijn onderstaande voorstel.

- Zodra ik voor mij interessante merchandise zie, maak ik een forum thread om te vragen of er vraag voor deze spullen is. Of het niet toch toevallig door iemand in Nederland in de winkels gespot is. Zo nee, dan zoek ik naar iets anders, zo ja dan maak ik een ruwe schatting hoeveel x een bepaald item in te kopen. Dit zal altijd een ruwe schatting zijn, aangezien ik nooit zeker zal weten of geintesseerden ook daadwerkelijk items zullen kopen. Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik met spullen blijf zitten.
- Ik benader de verkoper om een bulkprijs te bespreken. (Nederlands bloed = handelen!) En te informeren naar verzendkosten.
- Bovenstaande gebeurt ruim voor de aanvang van de meet, zodat de merchandise de tijd heeft te arriveren vanuit Hong Kong, USA, etc.
- Ik inventariseer wat de gemaakte kosten zijn (Aankoopprijs + verzendkosten) zodat ik er zelf niets op toe leg. Hier komt het aanbod: Ik ben zelf niet uit op winst, puur op het verspreiden van meer ponyliefde. De organisatie zou kunnen zeggen, elk item + 2 euro, zodat die extra 2 euro's direct naar de organisatie gaan.

Om een voorbeeld te geven:
Onderstaande link gaat naar een Ebay Buy It Now bieding voor een MLP FiM stalen sleutelhanger. Dezelfde verkoper heeft ongeveer 10 verschillende, dergelijke items te koop staan. 10 MLP sleutelhangers X 10 stuks = 100 sleutelhangers voor de veiling tijdens de conventie.

http://www.ebay.com/itm/My-Little-Pony-Friendship-Is-Magic-DJ-Pon-3-Vinyl-Scratch-Keychain-Keyring-2-2-/190854169287?pt=TV_Movie_Character_Toys_US&hash=item2c6fcb82c7

Ik zal altijd voor items ter waarde van KLEINE bedragen gaan. Die zijn makkelijker te verkopen en ik heb weinig trek om met een item van 300 euro to blijven zitten.

My 2 cents, ik hoor graag wat jullie er van vinden.
[/quote1372779438]

Bijzondere merchandise veilen we zo nu en dan al. Als je spreekt over een grote partij inkopen dan is dat eigenlijk niet echt meer geschikt om te veilen want als je 10 setjes of 100 losse sleutelhangers gaat veilen dan duurt dan tamelijk lang en de interesse neemt gauw af. In het verleden bleek vaak dat 3 keer hetzelfde item al een beetje te veel kon zijn. Ook gaat het eerste setje dan waarschijnlijk voor veel meer geld weg dan de laatste wat een beetje vreemde/oneerlijke situatie oplevert voor de eigenaar van het eerste setje.

Waar jij over spreekt is meer een soort winkel/verkoop gebeuren. En dit is iets wat zo nu en dan over het forum al gebeurt (regelmatig met magazines of tshirts) alleen maakt de organisatie er dan geen winst over (want wij regelen dat niet).

Maar grootschalige verkoop is iets wat we tot nu toe op de meets niet hebben toegestaan. De reden hiervoor is dat we bang zijn dat het toestaan van verkoop de opbrengst van de veiling zal drukken. En dat is nog steeds de grootste inkomstenbron.
Nou valt er uiteraard wel een constructie te bedenken waarbij een verkoper een deel van de winst af staat bij wijze van donatie. Het is echter lastig hier een goed evenwicht in te bepalen en hebben daarom besloten dat we dat niet toe willen staan. Daarnaast zie ik persoonlijk ook liever dat de meet een meet blijft en niet een soort winkel.

Ik weet dat wat jij hebt genoemd eigenlijk net iets anders is. Je hebt het over veel inkopen en dan met een beetje winst verkopen, waarbij 100% naar de organisatie gaat. Dit zou kunnen werken. Echter moet je dan zoals je zelf zegt eerst groot inkopen, iets waar de organisatie waarschijnlijk nu te weinig geld voor heeft (en ook niet iets waar ik mijn persoonlijke ´kapitaal´ in op zou durven zetten) en daarnaast heb je nog inderdaad het risico dat je niet alles verkoopt en een schuld overhoud of maar een minieme winst maakt.
Een dergelijke constructie hebben we wel al met bepaald eten wat we aanbieden zoals soep en hotdogs (want in principe is het eten gratis). Maar de winst die hier uit wordt gemaakt is inderdaad niet meer dan een paar tientjes.

Ik val in principe je idee niet af maar ik betwijfel of we zo een investering kunnen doen met het risico dat er bij komt.
 
Back
Top