The Great and Powerful Kaas' MLP Quiz

Kaas

Well-Known Member
Er komt een deel 2 van deze quiz. Het zal wederom een individuele quiz zijn. Als je een in een klein groepje wil meedoen dan mag dat, maar de prijzen zijn bedoeld voor 1 persoon. Er zal een hoofdprijs zijn voor degene met de meeste vragen goed. Net zoals vorige keer zal er ook een prijs zijn per categorie.

De categorieën moeten nog deels bedacht worden maar twee onderdelen zullen zijn: "Uit den ouden Doosch" en "Pony References" Er zullen zoals vorige keer wat makkelijke vragen in zitten maar aardig wat moeilijke. Nieuw is deze keer dat er per categorie een vraag zal zijn die 2 punten oplevert, omdat die gewoon heel moeilijk is.

Inschrijven is niet verplicht, maar het is leuk als ik een indicatie heb hoeveel mensen er mee gaan doen. Als het leuk lijkt om mee te doen, meldt het dan hier. De quiz zal op de meet om half 2 beginnen in de zaal waar de beamer zich dan bevindt.

(alles in deze post onder voorbehoud :p)
 
Even kijken of er overlap is met mijn fanfic wedstrijd. Zo niet, dan doe ik mee.
 
zucht... kom ik niet, is er een quiz FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
mlp-ryell.png
 
Ik vond het heel leuk om de quiz te organiseren, ondanks dat het me m'n stem heeft gekost.
Het was een beetje improviseren omdat de Powerpoint niet goed uit de verf kwam, maar ik heb het gevoel dat de quiz goed is verlopen. Als jullie feedback op de quiz hebben hoor ik het graag. Ik wil dit namelijk nog wel eens doen op toekomstige meetings.

Er was helaas geen tijd om met jullie de antwoorden door te nemen. Als je nog geïnteresseerd bent dan staan de antwoorden in de spoiler.
Nightmare Night
1. Pipsqueak komt uit Trottingham
2. Fluttershy dacht dat ze ponies had gegeten
3. Rarity ontrbrak in Lunar Eclipsed
4. De pony die een rusty horseshoe mist heet "The Olden Pony"
5. Colgate was verkleed als een dokter
6. Twilight vertelt een spookverhaal over The Headless Horse

Pony Crossovers
1. De film uit de jaren 60 was "The Good, The Bad and The Ugly"
2. Derpy smaakt in het filmpje naar een regenboog
3. In Discord zaten de volgende pokemon: Sawsbuck, Luxray, Charizard, Grovyle, Stantler, Pidgeot, Golbat en Pidove
4. In plaats van "I am the Walrus" wordt er gezongen "I am the Zebra"
5. In de Cleveland ShoW staat er op één bord de initialen van de Mane 6
6. De pony naast Pewdiepie was Stephano

Nederlandse community kennis
1. De mascotte van Hearth's Warming Con heet "Ember"
2. De Utrecht meets van vroeger waren vernoemd naar MonochromeDash; de Monomeets
3. De eerste Nederlandse episode ooit was "Het extra kaartje"
4. Het eerste lid van BroniesNL is Herder
5. Het klaagkanaal is opgericht in Utrecht
6. Discodian kwam uitvoerig aan het woord in de documentaire van National Geographic
7. Het nieuwste lid van BroniesNL is Pip
8. Discord heet in het Nederlands: Twist

Pony rebuses
1. Het plaatje met het boek van de handen die een appel vasthouden was Twilight Sparkle (naar het boek Twilight)
2. De Google Translate stelde Bon Bon voor. Goed is Bon in het Frans.
3. Het plaatje van Pinnocchio en de egyptische god was: Lyra. Pinnocchio is bekend om leugens (lie) en de god was Ra.
4. De pinpas en pi was Pinkie Pie. (pin key, pi)
5. Shin Chan, ING, arm en oor was Shining Armor. Shin ING Arm Oor
6. De laatste was Celestia. Er stond een cel. Estland wordt altijd afgekort door EST en Iowa door IA.

Algemene MLP FiM kennis
1. De inspiratie voor Canterlot was Minas Tirith uit Lord of the Rings. DUS NIET CAMELOT! Dat is niet eens een stad xD
2. De eerste screencap was Maud Pie
3. Gilda heette eerste Grizelda
4. De tweede screencap was Friendship is Magic: Part 1
5. Fleetwood had een crush op Big Mac.
6. De derde screencap was Feeling Pinkie Keen
7. MLP kwam voor het eerst op de markt in 1983
8. De laatste screenshot kwam niet uit een episode, vandaar de strikvraag. Die kwam uit Equestria Girls.

Paardenkennis
1. Het verband tussen een neushoorn, tapir en pony is dat ze allemaal onevenhoevigen zijn. Dit was een onduidelijke vraag, ik heb iedereen die een correct verband had een punt gegeven.
2. De pony van Sam uit LOTR heette Bill
3. Het turntoestel dat ik zocht was de Pegasus.
4. Een paardenkracht staat gelijk aan 745 J/s (niemand had dit goed)
5. Het paardenras dat ik zocht was Fjord. De tip was dat dit paardenras uit Noorwegen komt.
6. Volgens de Griekse mythologie was Bellerophon de temmer van Pegasus.
 
Mijn grote excuses waarin ik geblijkt zelf heb toegegeven dat ik valsspeelde wil ik zeggen dat het me spijt en mij niet eens geholpen! Ik vind daarintegen dat er niet kinderachtig op moet worden gereageerd. Het wordt een beetje irritant. Nogmaals excuus en sorry voor de nodige overlast. Ik ben wel eerlijk geweest om het te zeggen anders had ik het helemaal niet gezegd en zeg ik het voortaan ook niet meer als dit soort haat zaaierige berichten over mij worden gepost. Ik heb van andere Bronies gehoord.
 
Er zal weer een quiz zijn. Meer informatie staat in de opening post. Als het je leuk lijkt om mee te doen, geef dat dan in dit topic aan. (inschrijven niet verplicht)
 
Ja ik wil dit keer mee doen Kaas! Als er tijdens de meet duidelijk is hoe laat ongeveer je de quiz geeft, zal ik er bij zijn. :D

De hype voor de meet is increasing!
 
Back
Top