Plushie Workshop online meet

Steam_Loco

Well-Known Member
Staff member
Orga
Admin
Hallo everypony,

Hier volgt wat extra uitleg over de plushie workshop. De inschrijfperiode is helaas voorbij.
De kosten zijn € 7,50. Daarvoor krijg je per post een patroon, (bedrukte) stof en vulling.

Je moet dus zelf voor de andere materialen zorgen. Hieronder volgt een overzichtje van wat je nodig hebt:

Stroopwafeltje Miniplushie 00.jpg

Wat heb je zeker nodig?
- Een schaar om het patroon uit te knippen.
- Een naald om mee te naaien.
- Garen, liefst wit en rood.
- Spelden.

Wat is verder handig?
- Een stofschaartje. Knippen, zeker in fleece, gaat vaak erg moeizaam met een gewone schaar.
- Een eetstokje of een ander lang dun voorwerp om de uithoeken van de plushie naar buiten te drukken bij het binnenstebuiten halen.
- Een potlood, of liever nog een stift met verdwijnende inkt.

Waarom een bij voorkeur een stift met verdwijnende inkt? We gaan het patroon namelijk op de stof overnemen en als je dat met pen of stift doet is er een grote kans dat het doordrukt en je het aan de buitenkant van de plushie ziet.
De stift die ik zelf het liefst gebruik is de Prym Trickmarker (o.a. verkrijgbaar via Amazon). Maar er zijn veel verschillende soorten.

Voor de meeste materialen kun je waarschijnlijk bij de Hema of de Action terecht. Je kan online bestellen, click&collecten of winkelen op afspraak.

Er staat 2 uur op het programma voor de workshop en er is kans dat je de plushie daarin niet af krijgt. Eventueel kunnen we wat uitlopen, maar als het goed is krijg je genoeg info mee om 'm later af te maken.

Het eindresultaat wort ongeveer 20cm lang er zal er bij benadering zo uit gaan zien:Stroopwafeltje Miniplushie 99.png

Mochten er nog vragen zijn, stel ze dan gerust. Dat mag hier of via WhatsApp / Discord.

Tot de 27e!

Rutger a.k.a. Steam Loco
 
Last edited:
Klopt het dat je via een bpost kaart niet kan betalen?
Dat klopt, we maken gebruik van een ideal betaallink en die werken alleen voor Nederlandse banken. Ik heb je op discord een berichtje gestuurd over hoe je alsnog kunt betalen.
 
Hey hey ik vroeg me even af of we iets van een groupcall hebben voor het maken van de plushie of iets anders:). Het kan heel goed zijn dat ik der overheen heb gelezen ofzoXD.
 
Hey hey ik vroeg me even af of we iets van een groupcall hebben voor het maken van de plushie of iets anders:). Het kan heel goed zijn dat ik der overheen heb gelezen ofzoXD.
 
A yupe daar heb ik overheen gelezen:p. Dan mn tweede vraag hoe kan ik jullie discord vinden? Ik heb sinds vandaag pas een discord aangemaakt dus ik weet er nog niet veel vanaf:).
 
Back
Top