BroniesNL Meet #14 Nabespreking

De rookkwestie wordt best wel opgeblazen hier... Volgens mij kon je amper merken dat er gerookt wordt, De Dokzaal is sowieso heel goed geventileerd, dus een groot probleem is het niet echt...
 
Heel slap antwoord, hoor. Ik zal de volgende keer ook eens doen wat eigenlijk niet mag volgens de orga regels. En als er wat van gezegd wordt zal ik ook zeggen dat niemand last er van heeft. Wordt het dan ook in ene gedoogd? Als ik besluit te komen want ik kan ook de gezelligheid elders zoeken met mensen die wel aan een ander denken.
 
[quote1413924595=JackySparrow]
Heel slap antwoord, hoor. Ik zal de volgende keer ook eens doen wat eigenlijk niet mag volgens de orga regels. En als er wat van gezegd wordt zal ik ook zeggen dat niemand last er van heeft. Wordt het dan ook in ene gedoogd? Als ik besluit te komen want ik kan ook de gezelligheid elders zoeken met mensen die wel aan een ander denken.
[/quote1413924595]

Je mag nu wel effe kappen met autistisch doen. De rokers waren in eerste instantie buiten aan het roken en daar hadden zij geen probleem mee. Het opperhoofd van het pand heeft uit zichzelf gezegd dat we naar binnen moesten. Ik heb toen zelfs nog aangegeven dat mensen binnen dan als een stel randdebielen gaan zeiken. Zijn woorden vrij vertaald uit het Engels (hij is uit Australië hierheen gekomen FYI): "Het maakt mij geen zak uit wat ze er van vinden, ik ben de baas." Dat zei hij met een glimlach op zijn gezicht. De rokers hebben dus niet de grote baas erbij geroepen, wat jij klakkeloos roept. De rokers hebben het dan nog zo goed mogelijk weten op te lossen door dicht bij de uitgang te gaan zitten. Zoals Sergi al zei, het pand ventileert goed door. Anders bleef de rook hangen, en dat deed het niet.
 
Ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen wenselijk was.
Maar om te verduidelijken waarom er binnen gerookt moest worden.
Er is vaker geklaagd van de omwonenden bij de dokzaal voor overlast (niet alleen bij onze meets). wanneer dit te vaak gebeurd en gemeld wordt aan de gemeente moeten ze stoppen met het verhuren van de zaal.
ze hebben namelijk officieel geen vergunning, het wordt nu nog gedoogd.
Dit hebben we ook pas deze meet gehoord van de eigenaar.

We hebben expres de rokers tafel bij de deur geplaatst om te proberen zo min mogelijk rook overlast te veroorzaken
 
Dat was al de vorige meet duidelijk gemaakt. Maar niet duidelijk naar anderen. Ik was van mening dat de persoon die ging klagen wel weer erg gevoelig was en dat wij toen vrij rustig waren MAAR ik kan wel begrijpen dat als het elke keer weer gebeurt het lontje uiteindelijk wel kort is.

Het is wel duidelijk dat een nieuwe plek gewenst is, als ik pagina 1 van deze thread lees.
 
[quote1413926149=PhoenixWing]
Dat was al de vorige meet duidelijk gemaakt. Maar niet duidelijk naar anderen. Ik was van mening dat de persoon die ging klagen wel weer erg gevoelig was en dat wij toen vrij rustig waren MAAR ik kan wel begrijpen dat als het elke keer weer gebeurt het lontje uiteindelijk wel kort is.

Het is wel duidelijk dat een nieuwe plek gewenst is, als ik pagina 1 van deze thread lees.
[/quote1413926149]

Ik weet niet, ik vind deze zaal ook wel een zekere charme hebben. Zeker als je weet wat er nog meer allemaal komt daar. Best veel underground kunstenaars en artiesten. De kraakpandarchitectuur zoals iemand het zegt heeft juist ook z'n charme vind ik.
 
[quote1413926449=JackySparrow]
De orga was aan het begin van de meet en in de vorige post duidelijk er in dat er buiten gerookt moest worden. En aangezien de orga de meet organiseert mogen zij beslissen hoe het zit met het roken. Er zou binnen niet gerookt worden is er gezegd.
Dus als er niet geluisterd wordt naar de orga en de bezoekers stap je naar de baas van de ruimte?

[/quote1413926449]

mbh_100118_wesley.jpg
 
Het is voor een groot gedeelte gebeurd zoals het gevraagd werd. Omwonenden hebben last van lawaai en rook en de eigenaar heeft gezegd dat binnen gerookt mag (of zelfs moet) worden en dat zelfs prefereert omdat het de omwonende niet schaadt. De tafel bij de deur was de beste optie om de rook te minimaliseren voor de rest van de meet, er is in de grote zaal voor zover ik weet niet gerookt en daar is dus weinig overlast ontstaan, ik heb in ieder geval geen last gehad van de rook door het grootste gedeelte van het gebouw heen, alleen bij de deur. Er was natuurlijk ook de kwestie van het parkje van artis, waarom dat niet is aangekaart snap ik ook niet. Ik snap dat mensen het niet eens zijn met de stand van zaken maar dit was de beste oplossing op de langere termijn.
 
Om hier nog even op terug te komen ik snap dat voor sommige mensen het niet gunstig is dat er binnen wordt gerookt. En Alterra zei het al voor de meet, dat als we buiten moesten blijven roken er zeker weer klachten zouden komen van de buren en dat we dan weer een nieuw pand kunnen gaan zoeken.
En laten we eerlijk zijn ik denk niet dat er nog veel panden zijn op gunstige locaties.
Hal 16 was ideaal qua locatie, Haarlem Bussines Center is een mooi gebouw. En de Dokzaal is zeker niet een heel mooi pand, verwarmd en centraal gelegen pand, maar ik ben tevreden zolang we een vaste locatie hebben. Dokzaal is wel inderdaad een charmant gebouwtje.

Maar zoals ik al zei deze discussie is helemaal opgeblazen. Het gaat echt nergens over. Rokers hebben het recht om te roken en als de baas van het pand zegt dat het binnen moet dan hebben we weinig keuze lijkt me, of je moet een nieuw pand willen zoeken

Ik heb voor de zekerheid mocht in de toekomst nodig zijn wat zalen in Utrecht opgezocht.

[link=http://www.grotecatacomben.nl/?Welkom]De Grote Catacomben[/link]
[link=http://www.utrechtzuid.nl/vergaderingen.html]Zalencentrum Utrecht-Zuid[/link]
[link=http://woolloomooloo.nl/contact/]Woolloomoolo[/link] Dit is meer een partyclub dan een zaal
[link=http://www.zaalhuren.net/]Een Zaalverhuur database[/link]
 
Ik volg deze thread niet, Ik zie heel veel butthurt, meer niet.
 
[quote1413967202=TheDutchAnon]
Ik volg deze thread niet, Ik zie heel veel butthurt, meer niet.
[/quote1413967202]

Wat doe je hier dan.
 
Holistische fucking biochrist nog eens aan toe wat een gezeik hiero. Imma AFK for a while, Aluriya heeft het punt goed naar mijn mening- Dit is gewoon (zelfs voor bronies) zulk onvolwassen gedrag, daar heb ik geen zin in. Als de meet volgende keer op dezelfde locatie is ben ik pertinent niet aanwezig. Stelletje kleuters hiero.
 
[quote1413977954=Dashbro]
Holistische fucking biochrist nog eens aan toe wat een gezeik hiero. Imma AFK for a while, Aluriya heeft het punt goed naar mijn mening- Dit is gewoon (zelfs voor bronies) zulk onvolwassen gedrag, daar heb ik geen zin in. Als de meet volgende keer op dezelfde locatie is ben ik pertinent niet aanwezig. Stelletje kleuters hiero.
[/quote1413977954]

Het gat in jouw logica is hier dat de locatie geen halve neuk uitmaakt voor het kleutergehalte van de bezoekers.
 
[quote1413979696=Altera]
[quote1413967202=TheDutchAnon]
Ik volg deze thread niet, Ik zie heel veel butthurt, meer niet.
[/quote1413967202]

Wat doe je hier dan.

[/quote1413979696]
Mn reet dr af lachen, Deze gaat werkelijk nergens over.
 
jemig mensen....zoveel ruzie over roken...kunnen we ons meer op de meet focusen? ik snap dat somige mensen het niet kunnen waarderen, maar naar mij was ook niemand toegekomen met de vraag of ik wilde stoppen met roken, dus ik wist ook niet dat ik echt iemand tot last was.

ik laat volgende keer mijn sigeretten wel thuis, ik ben een gezelschapsroker die meerookt voor de lol, maar zo is er ook geen lol aan. Waarschijnlijk ga ik ook heroverwegen of ik wel naar de volgende meet ga als dit soort gedrag aanhoudt, dan plan ik wel meer mini-meets om mijn vrienden te ontmoeten hoor.
 
Back
Top